کتاب حاضر به عنوان یک کتابچه راهنما برای افرادی که وظیفه آموزش به دانش- آموزان دارای اختلالات بینایی را بر عهده دارند، بیشترین کاربرد را دارد. مخاطب اولیه این منبع آموزشی، معلمان دوره آمادگی (پیشدبستانی) است. به ویژه، معلمان کلاس اولی که برای اولین بار با این دانشآموزان روبرو میشوند. سایر مخاطبان نیز شامل متصدیان امور هماهنگی نیازهای آموزشی خاص (SENCOs) ، متصدیان امور هماهنگی پشتیبانی یادگیری (LSCs) و سایر دست اندرکاران امور هماهنگی میباشند تا از اطلاعات این کتاب برای برنامهریزی و نیز کمک به همکارانشان بهره گیرند. معلمان حرفهای در زمینه اختلالات بینایی نیز قادرند از برخی از راهکارها و منابع کمکی این کتاب، در مدارس عادی استفاده کنند. همچنین این منبع، اطلاعات سودمندی در اختیار والدین این کودکان میگذارد، والدینی که درصددند تا نقش فعالی در امر آموزش فرزندان خود داشته باشند. در نهایت، این کتاب به عنوان یک منبع سـودمند برای دانشآموزان با اختلالات بینایی، باعث میشود آنها نقش فعالانهتری در یادگیری خود ایفا کنند.